Thursday 9 February 2012

Dear friends. 2


Ce message pour la plupart de mes amis proches sur ce blog. Mon cher Nathalie! et Vintage / arts blogs dame ...
Et mes vieux amis Myspace. Je pense que ils ne plus ici ... Comme Jan, thalassa, Valeria ...

J'étais loin de ce blog depuis la dernière Août. J'ai supprimé le profil Myspace dernier jour de Juillet de 2011.

Peut-être que je vous ai dit, je n'ai aucun ami dans ce pays. Cela signifie que je n'ai pas l'occasion de parler des gens en japonais. bien, j'ai 2! on est un docteur de la clinique mentale mon je aller là-bas une fois par mois. et nous parlons d'environ 20 minutes.
Et ma mère. Mais je ne parle pas beaucoup. simplement nous ne disposons pas des sujets, et elle est de 73 ans n'ayant pas tellement intéressante commune.

Je suis sorti à peine six jours l'an dernier (sauf go est allé aux cliniques et hôpitaux)
Je suis fatigué d'être seul.
Aller à la ... seuls musées.
Aller au parc ... de faire une promenade seul.
Pas de café sans bavarder faire cavalier seul et retour seul ...

Pouvez-vous imaginer ceux qui n'avez pas d'ami sur son / son pays. même un ami.
Bien sûr, nous ne sommes pas toujours vouloir parler avec quelqu'un. Mais quand vous avez besoin / envie de parler à quelqu'un. il n'y a personne à qui parler ...
J'ai oublié, même à sourire. et comment parler amicale.

Nathalie, comme vous le savez, j'ai un trouble de la personnalité. et je ne peux avoir de bonnes relations avec d'autres le temps long.
Je n'avais qu'un seul ami depuis 2003 à 2008. elle était mon amie premier et le dernier et le meilleur vrai.
Elle a aussi des problèmes mentaux / émotionnellement.
Elle a toujours un sentiment d'insécurité et ne méritait pas d'être aimé par moi.
Elle était enfant mal aimé. ses parents coups de pied et battu quand elle était malade ...
Et lui ai dit "Vous ne devriez pas être né!"

Quand je lui ai dit à propos des amis Myspace et elle m'a dit ... "Alors vous n'avez plus besoin de moi ..." avec ses yeux humides.
Je comprends parfaitement ce qu'elle a ressenti! Parce que je me sens toujours aussi peu aimable Im / personne antipathique.

Sur Facebook, j'ai supprimé beaucoup de mes anciens amis Myspace haut, comme Olga, Valeria, Anne.
Parce qu'ils font beaucoup de nouveaux amis et je n'ai pas pu faire presque n'importe quoi pour eux là-bas ...
Et je crois fermement "Ils ne me doivent plus ..."

Vous pouvez penser que je suis malade! Oui, Mon mental / émotionnel problème n'est jamais guéri ...

Quant à ce blog.

Oui, ce blog a des amis comme vous et Nathalie Vintage / art blog (Bien que je ne sais même pas votre nom)
Et je me sens toujours Nathalie et le blog de cru est en train de me convaincre!
Ce blog est plus important que mon tumblr.

Mais désolé Nathalie et le blog de cru. même ce blog ou Tumblr et Facebook ne suffit pas.
Puis-je sortir avec vous samedi prochain?
Puis-je aller dans les musées avec vous?
puis-je vous appeler quand je me sens seul?
pouvez-vous parler japonais?
Puis-je parler français?

Vous êtes amis doux et beaux Mais j'ai besoin de ceux qui je peux parler et sortir avec.
Mais j'ai une maladie mentale et il disterv me faire des amis.

«Nous ne voyons pas les choses comme elles sont, nous les voyons comme nous sommes." Mot bien connu de Anaïs Nin.
Il est absolument vrai. Je ne pense que ses pensées profondes encore tout simplement la vérité.
Lorsque parler quelqu'un sur "Suicide" la plupart des gens, dit peut-être "Ne sois pas stupide!"
Cependant ils ne idiot du tout! Les gens ne sais pas leurs réalités et en disant «Ne soyez pas stupide" est juste une sorte de coutume ... ou en nature de l'habitude sociale.

Je ne vis pas en Europe. Je veux dire si je n'ai pas d'amis dans mon pays. peut-être que je peux faire plus proche ami .. ou à proximité par les pays. Si je suis un français, je pourrais avoir des amis suisses ou belges? Italien? ... Etc ..
Le Japon est l'île. Oui Le Royaume-Uni a également l'île, mais l'anglais est le plus souvent la langue du monde.
J'ai une barrière géographique et la barrière linguistique! LOL D'ailleurs, je ne peux pas s'entendre avec le japonais! jajaja.

Je suis désolé j'ai peut-être offensé comme je l'écrivais, je suis sorti seulement 6 jours l'année dernière et cette 2012, je suis allé une seule journée pour aller à la clinique. dormir au lever et au coucher du soleil réveille rare de voir le soleil. Simple parce que je n'ai rien à faire quand je me réveille le matin. lol

Sam Cooke a chanté ... "Je ne signifiait vous dérange, mais Im dans le stress" Désolé pour tout ...

Merci d'avoir lu! Et Merci d'être mon ami!

J'espère que j'ai pu visiter l'Europe avant que je finisse ma vie vide!
C'est mon dernier rêve!

Vous avez une soirée tranquille!

baisers et câlins!

Takeo


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


This message mostly my close friends on this blog. My dear Nathalie! and Vintage/arts blogs lady...
And my old Myspace friends. I think they dont around here anymore...Like Jan, thalassa, Valeria...

I was away from this blog since last August. I deleted Myspace profile last day of July of 2011.

Maybe I told you, I have no friend in this country. It means I have no opportunity to talk people in Japanese. well, I have 2! one is a my Doctor of mental clinic I go to there once in a month. and we talk about 20 minutes.
And my mother. But I dont talk a lot. simply we dont have any topics and she is 73 years old not having so much common interesting.

I went out just six days last year (except go went to clinics and hospitals)
I am tired being alone.
...Go to museums alone.
...Go to park to take a walk alone.
No cafe no chatting go alone and comeback alone...

Can you imagine ones who dont have any friend on his/her country. even one friend.
Of course we are not always wanting talk with somebody. But when you need / want to talk to somebody. there is no one to talk to...
I forgot even how to smile. and how to talk friendly.

Nathalie, as you know I have a personality disorder. and I cant have good relation with others long time.
I had only one friend since 2003 to 2008. she was my first and last best and true friend.
She also has mentally / emotionally problems.
She always feel insecure and not deserved to be loved by me.
She was unloved child. her parents kicked and beat when she was sick...
And told her " You shouldnt be born!"

When I told her about Myspace friends and she told me ..." Then you dont need me anymore..." with her wet eyes.
I completely understand what she felt! Because I also always feel Im unlovable / unlikable person.

On Facebook, I deleted lots of my old Myspace TOP friends, Like Olga, Valeria, Anne.
Because they make many of new friends and I couldnt do almost anything for them on there...
And I strongly feel " They dont need me anymore..."

You may think I am sick! Yes, My mentally / emotionally problem is never be cured...

As for this blog.

Yes, this blog has friends like you Nathalie and Vintage/ art blog ( Although I dont even know your name)
And I always feel Nathalie and Vintage blog is trying to encourage me!
This blog is more important than my tumblr.

But sorry Nathalie and Vintage blog. even this blog or Tumblr and Facebook aint enough.
Can I go out with you next Saturday?
Can I go to museums with you?
can I call you when I feel lonely?
can you speak Japanese?
Can I speak French?

You are finest and sweetest friends But I need ones who I can talk and go out with.
But I have a mental illness and it disterv me to making friends.

'We don't see things as they are, we see them as we are.' Anais Nin's well known word.
It is absolutely truth. I dont think its deep thoughts yet simply truth.
When somebody talk about "Suicide" most of people maybe says " Dont be silly!"
However they dont silly at all! People just dont know their realities and saying "Dont be silly" is Just a kind of custom...or kind of social habit.

I am not living in Europe. I mean if I dont have any friends in my country. maybe I can make friend next ..or near by countries. If I am a French, I might have Swiss friends or Belgian? Italian? ...etc...
Japan is island. Yes The UK also island but English is mostly world language.
I have a geographic barrier and language barrier! LOL Besides I cant get along with Japanese! jajaja.

Im sorry I maybe offended as I wrote, I went out only 6 days last year and this 2012, I went out just one day to go to clinic. sleep at sunrise and wake up sunset seldom to see sunshine. Simple because I have nothing to do when I wake up in the morning. lol

Sam Cooke once sang..." I dont meant bother you but Im in stress" Sorry for everything...

Thank you for reading! And Thank you for being my friend!

I hope I could visit Europe before I finished my empty life!
That is my last dream!

Have a peaceful evening!

kisses and Hugs!

Takeo


















8 comments:

  1. Hi my dear friend ! You know I don't forget you even if I don't comment your blog on Tumblr.
    I'm glad to read a message of you here.
    Of course, we don't go to the museum and in a restaurant together but how many people in Japan can say that someone is thinking of them in France ?? : )
    Take care of yourself and stay strong my friend!!

    Art & Vintage

    ReplyDelete
  2. As My friend Nathalie ( she is also French) said I like here more than Tumblr. BUT! You have so many fans on each blogs including me! and Nathalie's blog has lots of her French friends.
    I really appreciate you and 35 followers! But I am lonely.
    Although If I post pics from here. and even if they will get lot of responses my loneliness is not solved xxxxx

    Anyway Im so glad to talk to you again!!

    ReplyDelete
  3. Hang in there Takeo! Things WILL get better !

    ReplyDelete
  4. Oh Thank you! I am surprised when I find your kind message what you sent last summer. before I was away. I am just one of your blogs fan! therefore I was surprised your comment!
    I havent visit your blog since I was away from around my favorite / following bloggers blogs.
    Thank you so much for your concern!
    I deleted Facebook account yesterday, so here is only place I can connected other people! and as for me. here is more intimate than FB!

    Have a peaceful day! I will visit " Twisted Vintage" :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Facebook makes people feel more lonely than they need to be. I personally don't like it.

      You have a peaceful day as well :)

      Delete
    2. I feel there are three groups 1) those who like Facebook. 2) Not like but better than nothing = Connecting friends (including Old Myspace friends) 3) Dislike or hate Facebook.

      As for me, I dislike Facebook. But as I told you guys, I needed friends even its very shallow.
      But Yes, I was always feeling lonely overthere.

      Enjoy your Weekend! :)))

      Delete
  5. Arigatou for the French translation Takeo san :)
    It's a shame we are so far away. I can understand your feelings.
    We are all here to support you. Hold tight dear Takeo!
    N.

    ReplyDelete
  6. jejeje, I dont know is this translation is mostly correct or not? Although my original English is not well!
    Its is very difficult to translate from Japanese to French. So I translated this English message to French.

    Yes, Nathalie. I miss human touch. I dont talk to people called " Friend " so long long time. Almost 3 years?

    Im so glad you are still my friend!

    Bon Weekend my dear Nathalie!

    kisses and Hugs again xoxoxoxo

    Takeo :)

    ReplyDelete